ESP 8266-01 wifi modül güncellenmesi

ESP-01-new-101

yukarıdaki resimde görülen modül (benim elimde olan bu model), ESP8266-01 wifi modül veya ESP-01 wifi modül olarak isimlendiriliyor.

Bu yazıda, modülün nasıl kullanıldığı veya modül ile yapılan örnek uygulamalar v.b şeylerden bahsetmeyeceğim. Çeşitli sitelerde, bu modülün ilk kullanımdan önce güncelleme yapılması gerektiği ile ilgili bilgiler var. Ben de ilk kullanımdan önce, modülün çalışıp çalışmadığına bakmaksızın hemen güncelleme yapmaya çalıştım ve hiç de o sitelerde tarif edildiği gibi herşey yolunda gitmedi ve yaptığım hçbir örnek uygulamayı da çalıştırımadım. Benim önerim, modülü güncellemeden önce, Bir seri terminal programı ile AT komutlarına modülünüzün cevap verip vermediğini deneyin.

Ben güncelleme yapayım derken (belkide en başında çalışmakta olan) modülü çalışmaz hale getirdim ve 2 günlük uğraş sonucunda modülü güncelleyip çalıştırabildim. Siz ilk önce modülün AT komutlarının çalışıp çalışmadığını deneyin.

Öncelikle aşağıda anlatacağım yöntem için bir adet USB TTL serial programlayıcıya ihtiyacınız var. Ben CP2102 çipli model olan programlayıcı kullanıyorum bu iş için. Ama diğer herhangi bir USB TTL programlayıcı da bu iş için uygun. zaten kullanılan bağlantı uçları;

3,3 v  –  gnd  –  RX  –  TX

Bu uçlar da, her USB TTL programlayıcıda var. Uygun bağlatıları yaparak ve doğru port numarasını da kullanarak wifi modül güncellemesi yapılabilir.

Konuya tekrar dönecek olursak, haberleşme ayarlarını bozduğum modülü tekrar çalışır hale getirmek için, tüm registerlerin yeniden yazılması gerektiğini anladım. Şans eseri aşağıdaki programı ve orjinal firmware dosyasını buldum ve bu progam herşeyi otomatik olarak yaptı. Programı ve orjinal firmware yazılımını buradan  indirebilirsiniz.

Programı indirip açtıktan sonra, klasör içindeki  esp8266_flasher.exe ve ESP_8266_BIN0.92.bin(orjinal yazılım) dosyalarını bulun ve henüz çalıştırmayın. Programı çalıştırmadan önce ESP-01 modül ile CP2102 USB TTL programlayıcınızın aşağıdaki devre şemasına göre  bağlantılarını yapın ve wifi modülünüze yükleme yapmaya hazır hale getirin.

esp_şema

RX —- RX

TX  —- TX       gelecek şekilde bağlayın.

Eğer yüklemede sorun olursa RX ve TX uçlarını yer değiştirerek bir de bu şeklide denersiniz. İlk bağlantı şekli ile ben modülü güncelleyebildim.

Daha sonra CP2102 programlayımızı bilgisayarımızın USB portuna takıyoruz ve  esp8266_flasher.exe programını çalıştırıyoruz. Aşağıdaki resimde görülen ayarları yapıyoruz.

ESP01 ESP8266 espflasher.exe mise a jour firmware

COM3 yazan yere bizim bilgisarımızdaki (CP2102’yi taktığımız)  port numarasını yazıyoruz. Eğer port numarasını bilmiyorsanız bilgisayarım—->aygıt yöneticisinden port numarasına bakın.

Bin dosyası olarak yine, indirdiğimiz klasördeki ESP_8266_BIN0.92.bin  isimli doyayı seçiyoruz. ve Download butonuna basıyoruz. Bu andan itibaren bin doyasındaki veriler ESP’nin registerlerine yazılmaya başlayacak ve bir nevi factory reset yapmış olacağız. Aynı yukarıdaki resimde görüldüğü gibi ESP mizin registerlerine tek tek yazmaya başlayacak (Writing at 0x0007d800… (%98) deki gibi). En son satırdaki Failed ile başlayan hata mesajını boşverin, hata mesajı verse de ESP mizin tüm registerlerine yazma işlemi tamamlanmış oluyor. Eğer başlak bir sorun çıkmadan yukarıda anlattığım gibi yapabildiyseniz, ESP modülünüz artık orjinal firmware ile yüklendi demektir. İsterseniz bir terminal programı ile AT komutlarını deneyin veya hemen bir örnek uygulama ile devre kurup deneme yapın.

Ben yukarıdaki anlatılanları uygulayarak, elimdeki çalışmayan modülü çalışır hale getirebildim. Terminal programı ile AT komutları atmayı denedim çalıştı, thingspeak sitesine bir kanal açarak veri gönderme örneğini başarılı bir şekilde gerçekleştirdim.

Modülümüzü istediğimiz bir terminal progamına bağlayıp AT komutlarını test edebiliriz, devreyi değiştirmenize gerek yok. Aynı devre ile deneme yapabilirsiniz. Eğer AT komutlarına cevap vermezse, önce TERMIT programını kapatıp açın, yine cevap gelmezse RX – TX uçlarının yerlerini değiştirip deneme yapın. Ben bu varyasyonları deneyerek sonuca ulaştım.

Ben TERMIT3.3 isimli programı kullanıyorum.

Termite version 3.4 (program only) (76 KiB) programı buradan indirebilirsiniz.

Baud rate olarak 115200

Port olarak da CP2102 nin bağlı olduğu port numarasını yazın.

Sonrasında AT komutlarını kullanmaya başlayabilirsiniz. AT komutlarını TERMIT’in en altındaki ayrı bölüme yazıp deneyebilirsiniz. sonuçlar aşağıdaki gibi olmalı.

AT komutları ile ilgili data sheet de buradan indirilebilir.

Önemli not: Wifi modülümü çalışır hale getirdikten sonra tekrar güncellemek için anlatılan klasik yöntemi denedim (aşağıdaki resimdeki gibi). Ancak modülüm tekrar bozuldu ve yukarıdaki işlemleri yineleyerek modülümü çalışır hale getirdim. Denenmesini tavsiye etmiyorum, yukarıda anlatılan yöntemle zaten wifi modülünüz çalışır hale geliyor. Bilginize..

esp8266 güncelleme

Yapacaklara şimdiden başaılar. Umarım faydalı olmuştur..

ESP 8266-01 wifi modül güncellenmesi” için 6 yorum

  1. Merhaba. Programlayici olarak ne kullaniyorsun? Ben CP2102 usb to ttl dönusturucu kullanmistim. Resimdeki baglatilari yaptigimda guncelleme yapiyordu.

    Bu hata mesajini hangi asamada veriyor? Mesela %30-%40′ a kadar geliyorda sonrami veriyor? Yoksa hic yukleme yapmiyor ve bir sure bekledikten sonrami veriyor?

    Yazdigin hata mesaji, baglantinin kaybedildigini soyluyor. modulun rx ve tx baglantilarini degistirp de tekrar dene. Ayrica esp yi 3.3 v ile beslemen gerekiyor.

    Esp ile usb ttl dönusturucu rx/tx baglantilari arasina gerilim bölucu direnc baglamayi da deneyebilirsin. Bu baglanti seklini de bu blogdaki HC bluetooth modul ile ilgili anlattigim konuda bulabilirsin..

    Beğen

  2. msp430, benim uğraşmadığım farklı bir donanım. https://e2e.ti.com/support/microcontrollers/msp430/f/166/t/485216?ESP8266-interfacing-with-MSP430G2553-launchpad

    buradaki forumda, konu ile ilgili olabileceğini düşündüğüm bir sorunu çözmüşler. LDO (low dropout voltage) ile ilgili bir sorundan kaynaklandığı sonucuna varmışlar. senin launchpad’in güç beslemesi yeterli gelmiyor olabilir. 3.3v beslemeleri ayrı bir kaynaktan alarak denemeni tavsiye ederim.
    bu şekilde bir bağlantı yapıldığında, tüm modüllerin GND lerinin ortak bağlantı yapılması gerektiğini de hatırlatmak isterim. Eğer sorunu halledebilirsen, nasıl yaptığını da bilmek isterim. Mümkün olurda buraya yazabilirsen sevinirim. Başarılar.

    Liked by 1 kişi

  3. Ben de modülü alır almaz güncelleme yapmaya çalışmıştım ve hiç deneme yapmamıştım. Bence güncelleme yapmadan da çalışıyorudur. deneme yapmakta fayda var. Ancak, güncelleme işlemini başlatınca modül içindeki registerler silinmiş olabilir, bu nedenle senin elindeki modülün çalışmama ihtimali var. Eğer elinde USB to TTL dönüştürücü varsa, seri port üzerinden güncellemeyi yapabilirsin. Bence bu yöntem en sağlıklı olanı.

    Liked by 1 kişi

  4. iyi günler, yukarıda anlattığım 1. yöntemde bu hata mesajı bana denk gelmemişti. ancak 2. yöntem olan klasik yöntemde bende de olmuştu, o yüzden 1. yöntem (ESP8266 flash downloader yöntemi) ile güncelleme yapmıştım. Sende bu hata mesajları hangi yöntemi denerken oluyor?

    Beğen

    1. merhaba, şu anda yaşadığınız sorun ile ilgili olarak birşey diyemeyeceğim. modül zarar görmüş olabilir. programlayıcı olarak harici bir programlayıcı ile mi deneme yapıyorsunuz yoksa msp430 ile mi devam ediyorsunuz? var ise elinizde bir TTLtoUSB programlayıcı ile denermisiniz?

      Beğen

Yorum bırakın